Energie ervaringen met Eon
donderdag, 24 oktober 2013 18:01

Energie ervaringen met EonOp internet worden op fora constant energie ervaringen met elkaar gedeeld. Vaak gelden deze fora ook als leidraad voor de consument bij het kiezen of beoordelen van energiemaatschappijen. Het is natuurlijk wel een hele klus om alle energie ervaringen door te spitten. Om het de consument wat gemakkelijker te maken geven we hier een samenvatting van de ervaringen over energiemaatschappij Eon.

Net als over alle energiemaatschappijen staan er vele fora vol met ervaringen over energie van Eon. Deze energie ervaringen variëren erg in toon. We zullen de positieve en negatieven onderwerpen van elkaar scheiden en uitleggen wat er precies wel of niet goed in de smaak viel.

Positieve ervaringen

De positieve energie ervaringen over Eon gaan voornamelijk over de prijzen die Eon doorvoert. Vergeleken met de andere energiemaatschappijen is Eon een goedkope energiemaatschappij, aldus de ervaringen van gebruikers. Dit komt door de acties die Eon aanbiedt. Op dit moment ontvang je bij Eon tot 6 maanden gratis gas en stroom. Dit echter wel tegen een contract van drie jaar. Bij een minder lange contractduur nemen de gratis maanden gas en stroom vanzelfsprekend af. Naast de acties voert Eon ook een laag basistarief per Kilowatt uur stroom en kubieke meter gas. Hierin zijn ze een van de goedkoopste energiemaatschappijen van Nederland volgens de ervaringen.

Ook zijn er veel positieve reacties over hoe Eon het overstappen regelt. Naast dat het proces soepel verloopt, houdt Eon zich ook perfect aan de gemaakte afspraken betreft een eventuele boete. Wanneer er zo’n boete ontstaat neemt Eon hier voor waar. Veel positieve reacties zijn er met betrekking tot de snelheid waarmee dit wordt opgelost.

Negatieve ervaringen

Natuurlijk zijn er op internet ook veel negatieve ervaringen over Eon te vinden. Dit aantal overtreft het aantal positieve ervaringen, maar dit komt vooral omdat er nu eenmaal eerder negatieve ervaringen worden gedeeld dan positieve. Er zijn meerdere redenen waarom mensen negatief over Eon spreken. De negatieve ervaringen die het meest voorkwamen zullen we bespreken.

Ervaring leert dat Eon haar beloftes niet altijd waarmaakt. Dit vooral in navolging van het informeren van klanten via de telefoon of aan de deur. Er wordt geklaagd over bedragen die teruggestort zouden worden, maar waar niks gebeurde. Ook worden er veel voorbeelden gegeven over de afgesproken tarieven. Hierbij werden klanten voorgelogen, en waren de afgesproken tarieven niet op waarheid gebaseerd. Veel negatieve ervaringen gaan ook over onverwacht hoge rekeningen. Wanneer de consument dan bij de klantenservice om opheldering vroeg, werd deze in zijn of haar optiek niet goed geholpen. Naast dat er een 0900 nummer moet worden gebeld, en dat dus extra geld kost, was de wachttijd erg lang en waren de medewerkers van het call center onvriendelijk. En werd er inhoudelijk niet goed gereageerd op serieuze klachten.

Concluderend kunnen we zeggen dat er veel verschillende ervaringen over energiemaatschappij Eon zijn. Over zowel de positieve ervaringen en de negatieve ervaringen. De negatieve ervaringen overheersen wel, echter is dit een gebruikelijke trend binnen de energiebranche. Check ook de energie ervaringen over bijvoorbeeld Nuon!