Ervaringen met de verbruiksmanager van Essent
woensdag, 02 april 2014 14:47

Ervaringen met EssentDe verbruiksmanager is een nieuwe tool van Essent, toch helpt deze tool niet zoals het moet. Door de tool zijn er positieve ervaringen en ook negatieve ervaringen.

Essent verbruiksmanager

Essent bied deze tool aan haar klanten, het principe van de tool is geweldig. Door de tool kunnen klanten zien hoeveel ze verbruiken. Als de tool goed ingezet wordt kan er veel bespaart worden, volgens Essent. Het is eigenlijk een tool om goede ervaringen te creëren bij de klant. De tool is niet geschikt voor groot verbruikers, denk hier bij aan een studentenhuis. Een gemiddeld studentenhuis verbruikt 5000 kWh aan stroom en 3600 m³ aan gas. Daarnaast is de tool ook niet bedoelt voor maandelijkse controle. De tool is gemaakt voor een controle elk kwartaal.

Positieve ervaringen met Essent

Er zijn een aantal positieve ervaringen over de verbruiksmanager, klanten vertellen dat deze tool het mogelijk maakt om gelijk te spelen aan het eind van het jaar. Deze verhalen zijn echter zeldzaam. De meeste ervaringen zijn duidelijk negatief.

Negatieve ervaringen met Essent

Het is makkelijk om te klagen, maar klagen helpt en daar zijn Nederlanders goed in. Het aantal negatieve klachten blijven binnenstromen over Essent. Een uitzonderlijke klacht bijvoorbeeld: Het contract is afgelopen, dus i wordt afgesloten. Bij deze klanten is dat dus gebeurt. Een tweetal van monteurs stond voor de deur om het stroom en gas af te sluiten, het was immers de opdracht van Essent. Het is duidelijk dat iets fout is gegaan, het opnieuw aansluiten zal ongeveer 3 weken duren. 3 weken zonder stroom en gas is bijna onmenselijk.

> Lees andere ervaringen over Essent, of plaats ze zelf!