Electrabel ervaringen
Ervaringen met Energie direct:
Aantal positieve ervaringen:
1
Aantal negatieve ervaringen:
1

Electrabel is onderdeel van GDF SUEZ. Electrabel is in de Benelux een van de grootste bedrijven in de energiesector.

Electrabel vind dat zij vooraan moeten staan in de strijd tegen de klimaatverandering. Electrabel staat voor een duurzame economische en sociale ontwikkeling, om de wereldwijde CO2 uitstoot te verlagen.

Electrabel wil op lange termijn innovatief en efficient energie kunnen leveren voor al haar klanten en de openbare dienstverlening. Electrabel wil met energie en duurzame milieubronnen zorgen voor vooruitgang en ontwikkeling.

Ervaringen met energie van Electrabel kunt u hieronder lezen. Het is mogelijk om uw eigen ervaring te delen en vragen over Electrabel te stellen.

Energieprijzen bij Electrabel Informatie Prijs per maand
Flexibel (variabel) Altijd een actueel tarief.
Geen vast contract.
€ 121,-
1 jaar vast Een jaar geen prijstijgingen.
Vast tarief, korte looptijd.
€ 112,-
3 jaar vast Drie jaar geen prijsstijgingen.
Nu uitproberen zonder vast contract.
€ 114,-

Electrabel betaalt voor u de overstapboete als u overstapt voordat uw huidige energiecontract afgelopen is.

Schrijf ervaring
 

Ervaringen 

 
+1 #36 b olijnyk 2  sterren 08-09-2016 09:12
hoe zit het met eindjaarafrekening normaal in jullie nu is het september en nog niks
Citeer
 
 
-1 #35 b olijnyk 2  sterren 08-09-2016 09:09
nog steeds geen eindafrekening van afgelopen jaar gehad
Citeer
 
 
+1 #34 ine scholten 2  sterren 01-03-2016 23:58
hallo,
ik was 3 jr geleden net overgestapt naar Essent, toen electrabel me belde en een voorstel deed.
Mijn contract met essent zou gewoon doorlopen en zij zouden aan het eind van het contract een nieuw contract aanbieden met absoluut laagste prijzen.
Tegen de tijd van afloop zouden ze me een contract aanbieden , waar ik dan nog niet aan vast zou zitten, met bedenktijd dus.
Vorige week belt er iemand van Engie... bleek dus voorheen electrabel en zette me voor het blok, dat ik NU een contract met hen zou hebben.Ik heb direkt aangegeven dat ik geen contract wil.

1. ik heb helemaal nooit iets met Engie afgesproken
2. ik heb helemaal nooit een contract gekregen, niet schriftelijk, niet per email
3.ik heb altijd 14 dagen bedenktijd
4. ik heb vandaag een mail ontvangen met de vraag mijn meterstanden door te geven
Citeer
 
 
-1 #33 ben oud 1  sterren 26-01-2016 08:24
Wat een spijt dat wij via eigen huis overgestapt zijn naar electrabel.
Door een stilstand van de meter worden wij voor extreem hoge
energiekosten aangeslagen. Ondanks al meer dan een half jaar
klagen dat het niet klopt (wij hebben inmiddels dubbel glas en de
muren geisoleerd. Nieuwe ketel enz. )Ook sinds de nieuwe meter
blijkt ons energie verbruik duidelijk lager. De door eletrabel
met een natte vinger geschatte energie slaat nergens op.
Wachten nog steeds met spanning op een eerlijke verrekening!!!!!!!!!
Citeer
 
 
0 #32 Klaas de Boer 2  sterren 16-09-2015 14:14
Electrabel is klantonvriendelijk. Zij hebben hun zaken niet op orde en communiceren slecht. Het duurt lang voordat zij terugbetalen op voorschotten en als zij moeten innen sturen ze de ene dreigbrief na de andere. Bedenk voordat je met hen in zee gaat.
Citeer
 
 
0 #31 e.oud 2  sterren 16-09-2015 11:41
Spijt dat wij overgestapt zijn naar electrobel.Veel te hoge nota en krijgen het niet uitglegd hoe dat bedrag is ontstaan. Door een fout met
de meter moeten wij ineens € 1300 euro ophoesten over 1 jaar.
Met een natte vinger wordt dan een (veel te hoog) tarief berekend
Bah......
Citeer
 
 
+1 #30 J. van Moorselaar 1  sterren 30-07-2015 16:39
Te triest voor woorden, eindafrekening gehad en een maand later wenste ze alles teruf. Die mensen kennen alleen het woordje "moet" vervolgens door een computerfout trekken ze 3 maanden niets v/d rekening en geven mij de schuld, na het uitzoeken bleken zij fout te zitten was een probleem met de nieuwe software. Eind december weer een eindafrekening en de de eerste afrekening bleek toch goed te zijn. Vervolgens in februari weer een eindafrekening en kreeg ik nogmaals 300 euro gestoord, gelijk gebeld en dat klopte ook en ze prate mij gelijk een drie jarig contrct aan. Weekje later trekken ze zonder toestemming in een keer 533 euro van mijn rekening bleek te gaan over de foute rekening een jaar ervoor. direct terug laten storten daar in men zelf had gezegd in December dat alles correct was. Eind maart weer een eindafrekening en of ik even 13.000 euro wou betalen was de nieuwe gasrekening. Bleek ook weer fout te zijn. En nu wensen ze het contract te ontbinden. Wat een puinbedrijf ga hier nooit mee in zee. Slecht voor je bloeddruk.
Citeer
 
 
0 #29 Daphne 1  sterren 22-05-2015 19:38
Vorig jaar veel problemen gehad met Electrabel. Toen heb ik erg lang moeten wachten op de betaling van mijn eind afrekening, ik kreeg namelijk geld terug. Veel over en weer gemail en gebel, wat een drama is bij Electrabel. Telefonisch krijg je nooit de juiste persoon aan de lijn, maar alleen mensen die je niet kunnen helpen, en per mail moet je dagen of weken op antwoord wachten. Als je al antwoord krijgt... Uiteindelijk kreeg ik ergens in mei eindelijk mijn geld terug.

Vorig jaar waren er problemen met het klantensysteem, dat kan. Nu zou dat opgelost zijn. 13 mei jl heb ik een mail gestuurd naar Electrabel, over mijn jaarafrekening. Deze heb ik namelijk tot op heden nog steeds niet ontvangen. En op 27 januari heb ik de meterstanden al per mail doorgegeven. Op mijn mail van vorige week heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. Vandaag heb ik dus maar eens gebeld. Ik kreeg een dame aan de telefoon die voor mij ging kijken waar het probleem zat. Er stond een error in de computer, iets over een foute prijscode. Meer informatie kreeg ik niet. De dame kon dit ook niet voor me oplossen of uitleggen wat het probleem was. Ze moet dit overdragen aan een andere afdeling/collega. Deze zal dat dan binnen 5 à 10 (??!!) dagen met spoed opnemen. Waar die spoed dan precies zit is voor mij een groot vraagteken. Op mijn vraag hoe het kan dat ik nog niks hierover heb gehoord, antwoorde ze dat deze fout nog niet was opgemerkt. Ik vind het een schande. 4 maanden geleden heb ik alles doorgegeven. En nu moet ik gewoon weer wachten. En ik heb dus geen idee hoe het nu zit met mijn jaarafrekening.

Het is een schande hoe jullie met je klanten omgaan Electrabel!! Jullie moeten je rot schamen. Het is echt om te janken. Los je problemen op en graag binnen een acceptabele termijn. Ik vind het nu echt tijd worden om serieus op zoek te gaan naar een andere energieleverancier. En voor alle mensen die op zoek zijn naar een leverancier en over Electrabel nadenken: bedenk je nog een keer goed!! Ik raad Electrabel ten zeerste af!
Citeer
 
 
-1 #28 Michael Nigbur 4  sterren 03-11-2014 10:28
Ik geef 4 sterren omdat het tot nu goed is verlopen. Afgelopen week gebeld voor de eind afrekening maar toen wisten ze niet helemaal meer wanneer ik overgestapt was.

Ik zit dus te wachten op de eind afrekening, dit kan positief voor mij uitvallen als de overstap datum eerder was dan dat ik over ben gestapt (ivm verbruik + voorspelling voor het verbruik). Maar als deze later is kan het misschien wat hoger uitvallen omdat ik dan meer in minder tijd heb verbruikt.

Ik denk dat het vooral komt door de telefoniste en misschien ook een slechte verbinding. Echter heb ik geen vrees voor de toekomst bij deze energie maatschappij. Ik hoop dat meer mensen naar deze maatschappij overstappen omdat ze weinig naam bekendheid hebben in vergelijking met NLE of Oxxio.

Ik zal over een aantal weken terug komen met een ervaring over de eindafrekening!
Citeer
 
 
0 #27 johan 2  sterren 11-09-2014 22:22
Boos! nog steeds geen jaarafrekening ontvangen, nu al 6 mnd te laat. en nog steeds geen verlaging van voorschotbedrag doorgevoerd vanwege de geplaatste zonnepanelen. Ben benieuwd of ze me straks ook rente gaan vergoeden op het teveel betaalde gedeelte. Enige compensatie zou toch normaal zijn?
Citeer
 

Totaalbeoordeling leverancier:

  • 2.56 / 5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op basis van 45 ervaringen

Plaats ervaring

Algemene ervaring:
  • Standaard 2.5/5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Beveiligingscode
Vernieuwen