Energie direct ervaringen
Ervaringen met Energie direct:
Aantal positieve ervaringen:
1
Aantal negatieve ervaringen:
1

Energie direct is na de liberalisering van de markt voor groene energie opgericht in 2002. Energie direct is voornamelijk een online energiebedrijf. Dit zorgt ervoor dat er weinig werknemers bij Energie direct werken, wat Energie direct flexibeler maakt. Door deze grote flexibiliteit kan Energie direct meer op innovatieve ideeën inspringen.

Energie direct onderscheidt zich van de andere energieleveranciers door goed naar klachten van hun klanten te luisteren. Uiteraard probeert energie direct deze klachten ook op te lossen. Energie direct regelt voor u het opzeggen van uw oude energie abonnement bij uw oude energieleverancier.

Energieprijzen bij Energiedirect Informatie Prijs per maand
1 jaar vast tarief Extra flexibiliteit.
De beste deal zonder overstapgedoe.
€ 166,42
2 jaar vast tarief Meest gekozen.
Vast tarief beschermd tegen tariefstijgingen.
€ 166,42
3 jaar vast tarief Extra zekerheid.
Vast tarief beschermd tegen tariefstijgingen.
€ 166,42

De huidige aanbieding bij Energie direct is een cadeaubon ter waarde van € 100,- bij bol.com!

Schrijf ervaring
 

Ervaringen 

 
-1 #47 Olaf Bok 2  sterren 12-11-2016 22:14
De niet klantvriendelijkheid van het energiebedrijf Nuon

https://www.youtube.com/watch?v=hk_Bnbd1ypY
Citeer
 
 
+1 #46 Smitha639 2  sterren 12-10-2016 22:53
Wonderful beat ! I would like to apprentice while you amend your website, how could i subscribe for a weblog site? The account aided me a appropriate deal. I were tiny bit familiar of this your broadcast provided shiny transparent concept cefegdaffecfbdcd
Citeer
 
 
+1 #45 Cees 1  sterren 05-08-2016 23:00
Ik ben nu diverse malen overgestapt via een andere site. Ieder jaar verbruikte ik wat minder maar nu moest ik ineens iets bijbetalen. Ik goed die eindafrekening bekijken, wat bleek: de welkomstpremie van energiedirect heb ik helemaal niet gekregen!

Het is maar goed dat ik dit checkte, je gaat er vanuit dat dat allemaal wel snor zit. Schandalig en ik vraag me af hoeveel mensen dit overkomt en hier zich niet bewust van zijn. Pure diefstal.
Citeer
 
 
0 #44 Dick Mink 2  sterren 02-03-2016 22:12
Het plaatsen van mijn ervaring op 25-02 op deze website heeft wel een positief gevolg gehad, namelijk deze email van de afdeling klantenservice: "Wat ik uit je verhaal het ergste vond is dat je aangaf onvoldoende vertrouwen te hebben in de kennis van mijn collega's. Dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling en willen we in de toekomst natuurlijk voorkomen. Hier wil ik je dan ook mijn oprechte excuses voor aanbieden, dit had nooit op deze manier mogen lopen.".

Ik vind het stoer dat EnergieDirect zo reageert en ik hoop echt dat het volwassenheidsniveau van de service medewerkers verbetert. Daarnaast ontving ik ter compensatie van de onterecht betaalde € 21 administratiekosten een vergoeding van € 25. Door deze actie is mijn oordeel over EnergieDirect minder negatief geworden maar ik handhaaf de overstap naar een andere leverancier. Wellicht keer ik in de toekomst als klant bij hen terug maar pas nadat ik eerst overwegend positieve ervaringen op deze site heb kunnen lezen.
Citeer
 
 
0 #43 Dick Mink 1  sterren 25-02-2016 22:24
Direct energie

Vanuit oogmerk duurzaamheid hebben wij maart 2015 zonnepanelen op ons dak laten monteren met een capaciteit voor op te wekken stroom ongeveer gelijk aan ons verbruik. Direct na installatie vroeg ik onze leverancier van elektriciteit om het voorschot bedrag op nul te stellen. De reden hiervoor is eenvoudig: de optelsom van vaste kosten voor levering en netwerkbeheer (circa € 240) blijven onder de negatieve energieheffing (circa € 318 retour). Dit betekent dat als per saldo geen stroom wordt afgenomen, de leverancier geld terug moet betalen aan de klant.

Nu de werkelijkheid:
1) Het systeem van onze leverancier kon niet op nul voorschot worden gezet en bleef steken op €1 per maand. Dat bedrag werd niet maandelijks geïncasseerd, maar bij de jaarnota afgerekend. Toch moest ik op de factuur lezen dat ik € 3 per maand aan administratiekosten moest betalen vanwege ‘handmatige facturatie’. Wat onzin is want de machtiging om automatisch te incasseren werd niet gebruikt, maar was wel beschikbaar. Bovenal had ik telefonisch en schriftelijk verzocht om geen voorschot meer te hoeven betalen en ook onderbouwd waarom. De noodzaak om maandelijks iets af te rekenen kwam uitsluitend voort uit een knullig werkend systeem van mijn leverancier.
2) De jaarnota welke ik in januari 2016 ontving bracht niet de verwachte teruggave, maar een schrikbarend bedrag van bijna € 2.000 te betalen! Blijkt dat er bij het verwerken van mijn meterstanden een nulletje was verschoven. Nu kan dat gebeuren, maar omdat mijn leverancier contracthouder is met de netwerkbeheerder, mocht ik verwachten dat die dit zou oplossen met de netwerkbeheerder a.d.h.v. door mij verstrekte foto’s met de werkelijke meterstanden. Dit werd gewoonweg geweigerd, ze deden niets, en ik mocht het zelf gaan oplossen. Uit het contact met mijn netwerkbeheerder bleek dat die een speciale afdeling heeft waar energieleveranciers met dit soort problemen terecht kunnen. In mijn geval was de netwerkbeheerder gelukkig bereid de omgekeerde weg te volgen. Dus zij stuurden via hun speciale afdeling mijn foto’s door aan de facturatie afdeling van mijn leverancier en pas toen ontving ik een gecorrigeerde factuur. Een slecht staaltje service van de service afdeling van mijn leverancier.

Kennelijk ben ik als duurzame klant niet gewenst bij deze weinig duurzame leverancier. Ik voel mij heel slecht behandeld, eigenlijk weggepest, en de energie die ik van ze kreeg dreef mij direct dit stuk te openbaren. Als u wilt weten is dit waar gebeurd, dan kan ik u zweren dat het bovenstaande een echte ervaring weergeeft. En als u wilt weten welke leverancier het betreft, dan kan ik u verklappen dat het om EnergieDirect gaat. Ten slotte kan ik u melden dat wij inmiddels zijn overgestapt naar een andere leverancier en nooit meer klant van EnergieDirect zullen worden. En u bent nu gewaarschuwd.
Citeer
 
 
0 #42 Winni van Dam 1  sterren 05-02-2016 14:21
Ik ben in het najaar overgestapt naar Energiedirect omdat zij beweerden goedkoper te zijn dan mijn vorige energieleverancier. Ik betaalde € 103 pm. Er werd bij het eerste voorschot € 156 afgeschreven waarna ik meteen heb gebeld dat dit veel te hoog was en aangepast diende te worden. Terugdraaien was niet mogelijk. Tot mijn verbazing werd 71 teruggestort, waarna de volgende maand weer € 156 werd afgeschreven. De maand daarop werd er € 75 afgeschreven, dus eindelijk goed. Maar ik had nog steeds Euro 85 te veel voorschot betaald dus gebeld en ze zeiden dat ik het bedrag van € 156 dan terug kon boeken. Dat heb ik gedaan en meteen € 85 betaald voor het voorschot en toen ontving ik een boete van € 25 omdat ik niet voldoende had betaald. Ik ben steeds, 5 keer klacht en gebeld, in contract gebleven met Energiedirect, heb steeds aangegeven wat er aan de hand was, maar ze blijven op hun standpunt staan dat ik te weinig heb betaald, terwijl ik nu € 395 heb betaald voor 5 maanden en mijn voorschot € 75 is. Derhalve heb ik eigenlijk al € 20 te veel betaald en moet ik nu toch ondanks alle telefoontjes de boete van € 25 en nog € 71 (waar ze dat vandaan halen weet ik niet want dat hebben ze zelf naar mij overgeboekt, omdat ze te veel hadden ingehouden) betalen. Te gek voor woorden.Ik had niet over moeten stappen, zeker niet na mijn eerdere ervaringen met Oxxio, want dit is vergelijkbaar.
Ik ben er helemaal klaar mee en wilde meteen van Energiedirect af omdat ze zich niet aan de afspraken houden maar dan moet ik ook nog € 50 betalen. Daarom worden ze natuurlijk zo rijk. Over de rug van klanten. Heel klantonvriendelijk.
Citeer
 
 
+1 #41 Willemijn 1  sterren 04-02-2016 00:16
Gedurende de gehele looptijd heb ik slechts 1 maal contact gehad met de klantenservice, namelijk na de opzegging. Elke maand keurig betaald, na de opzegging krijg ik een eindnota waarop staat dat ik een bedrag tegoed heb aangezien ik vooruit betaal. Prompt wordt er juist nog een extra bedrag afgeschreven. Zonder tekst en uitleg!
Ik dien een klacht in en krijg eerst een onbeschofte en neerbuigende mail terug van ene Robin Draaijer. Alsof ik een onvolgroeid kind ben, zo'n toon werd er aangeslagen. Ik reageer hier zakelijk op en wijs naar deze schrijnende situatie inclusief de berekening. De volgende dag word ik gebeld door een vrouwelijke medewerker, zij is onkundig, onprofessioneel en kon met geen enkele bewijs of reglement mij voorzien van een correcte oplossing of antwoord. Op een gegeven moment ging ze hijgen, puffen en zuchten. Ik attendeerde haar erop dat zij gefrustreerder klonk dan ik, terwijl IK zo'n € 120 armer ben, zonder dat ik uitgelegd krijg wat de reden is.
Na 10 minuten bleef ze herhalen: "Mevrouw, ik kan het u zo niet uitleggen. Waarschijnlijk is er een foutje in de eindnota, maar het klopt gewoon allemaal." Nadat ik vroeg of zij een eindafrekening kon opmaken zodat ik die extra afschrijving kan verklaren, gaf ze aan dat zij dat niet deed of mocht.
Wordt vervolgd, ik laat het er niet zomaar bij.
CONCLUSIE: onbekwame, onprofessionele en zeer onbeschofte medewerkers die niet oplossingsgericht zijn en geen klare taal gebruiken. Het gebrek aan een eindafrekening (maar wel gewoon automatisch incasseren na de overstap) is ronduit acceptabel.
Citeer
 
 
0 #40 nur yakut 2  sterren 05-11-2015 06:18
Mijn Klacht:

enkele maanden kreeg van oxxio brief dat ik over gestspt was naar energieddirekt dus belde ik energie direkt hoe dat kon ze zeiden toen dat iemand telefonisch of via internet verkeeerde postcode had ingevuld dus ik vraag welke naam en welke email adres dat wouden ze niet geven maar ik moest het wel zeggen zodat ze konden kontroleren of de naam juist was en dat was het niet dus ik vraag netjes of ze het kunnen terug draaien en ik gewoon klant bij oxxio wou blijven omdat ik 2 jarige contract had dus door hun moest ik 200 euro contract breuk betalen dus belde ik tweede keer op vragen waarom dat ze niet goed hadden gemaakt hun antwoord was ja maar we hebben jouw dozijn emails gestuurd en julie hebben op ge klikt zo zijn julie automatisch klant geworden maar dat hebben niet op gevraag emails ik zei stuur mij terug naar oxxio niet 12 email sturen met een van met link drop dat is boel belazeren dus heb ik klacht ingedien maand geleden in de berief stond we nemen snel contact met julie op na maand nog steeds niks in tussen tijd bedreigd energiedirekt dat ze mijn elektricitit sf willen sluiten laat staan dat ze hun fout corrigeren ze bereigen ook met alles afsluiten ik vertrouw ze niet als maar klanten binnen komen hoe maakt hun geen reet uit en als je op reageert doen ze raar en opschuiven naar klachtendiest
Gewenste Oplossing:

ik ben tevereden als ze me waaneer ze me als klant binnen gehaald hebben die datum gewoon terug sturen naar oxxio in mijn klachten heb ik gezegd ik GEEN klant worden snappen ze dat gewoon niet
Citeer
 
 
0 #39 alex 1  sterren 08-09-2015 19:25
Beste Otla,
Met verbazing zie ik deze mail en ik heb dan ook per direct de overstap naar Delta gemaakt.
Op 18 Mei vraagt u mei 115,xx over te maken danwel te incasseren wat niet ging in het verleden omdat er een blokkade was op mijn bankrekening. Daarom betaalde mijn vriendin dit altijd`vanaf haar ING rekening.
Vervolgens stort mijn vriendin op 9 juni 115,xx niet wetende dat u op mijn rekening van de ASN bank 91,88 euro gestort heeft, hier kom ik pas achter na het controleren van de afschrijvingen (u stuurt geen ENKEL bericht over het bedrag wat u terugstort op 4 juni)
Daarna incasseert u ook nog eens ZONDER toestemming van mij 177 euro van de ASN bank op 25 juni waardoor mijn schuldsaneringstraject in gevaar komt doordat de zorgpremie niet betaald kan worden..... welke ik storneer omdat u daar geen toestemming voor heeft EN omdat het bedrag van 177 Euro van de ING rekening moet komen zoals dat altijd al ging.

Vervolgens ontstaat er onduidelijkheid over het openstaande bedrag omdat die 91,88 nergens gecommuniceerd is, meerdere gesprekken heb ik hierover gehad maar blijkbaar stond de toon u niet zo aan want NIEMAND is hier ingedoken.
Er is vanuit mijn zijde nooit onwil geweest, de houding van uw incasso afdeling is ronduit arrogant te noemen en incapabel: niet kunnen opzoeken omdat er 2 systemen zijn (niet mijn probleem) niet willen terugbellen, enz.
Deze mail schrijven en construeren kost mij zon 2 uur, samen met alle belacties zit ik nu op een werkdag van 8 uur ongeveer en wat telefoonkosten.
Maar blijkbaar is de tijd die ik hier al insteek vanaf notabene eind juni helemaal niets waard en moet ik gewoon opdraaien voor uw starheid, fouten enz...
Ik heb deze gang van zaken overigens al voorspeld eind juli, echt erbarmelijk dat het ook nog eens realiteit is geworden.
Ik heb 61,88 euro gestort op uw rekening en beschouw de zaak hiermee als afgedaan, hoewel een excuses op zijn plaats zou zijn.
In afwachting op u reactie,
Alexander Kiepe
Citeer
 
 
0 #38 Sander 1  sterren 17-08-2015 10:10
Ongelooflijk slechte klantenservice en arrogantie ten top. Ze zijn er echt niet om je te helpen en verstoppen zich alleen maar achter regeltjes en dat ze het echt niet weten. Vaak zijn ze ook onbereikbaar.
Citeer
 

Totaalbeoordeling leverancier:

  • 2.5 / 5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op basis van 91 ervaringen

Plaats ervaring

Algemene ervaring:
  • Standaard 2.5/5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Beveiligingscode
Vernieuwen