Eon ervaringen |
Eon investeert veel geld in de duurzame ontwikkeling van energie. Dit doet Eon voornamelijk met windenergie. Eon bezit onder andere het grootste windmolenpark van de wereld. Ervaringen met energie van Eon kunt u hieronder lezen. Het is mogelijk om uw eigen ervaring te delen en vragen over Eon te stellen.
Als u nu krijg u jaarlijks dalende tarieven voor stroom én gas! Schrijf ervaring |
Ervaringen
Mijn identiteit is misbruikt door e.on medewerker en gebruik nephandtekening om me in te schrijven op een valse overeenkomst die naar mijn e-mail is gestuurd.
ik werd informatiepakket aangeboden maar ik ben het er nooit mee eens te ondertekenen omdat ik de truc vermoedde om een contract in te stemmen.
Gelieve deze fraude te onderzoeken en deze valse overeenkomst onmiddellijk te annuleren, anders moet ik dit aan de politie melden en deze zaak naar de rechtbank brengen!
Situatie simpel.
Ik ging verhuizen.
En wilde mijn energie opzeggen op mijn huidige woning-X.
En energie aanvragen op mijn nieuwe woning-Y.
Waar blijven de meterstandkaarten?
Begin oktober de verhuizing doorgegeven.
Zal de meterstandkaarten ontvangen in de brievenbus.
Nooit ontvangen.
Dan maar gebeld om telefonisch de standen door te geven.
Ook nog 3x in de mail doorgezet.
Uiteindelijk na vele pogingen hebben ze het pas goed kunnen verwerken.
Krijg ik nog energie?
Oude woning-X heb ik verlaten eind dec.
In jan kreeg ik bericht van Stedin dat ze geen aanmelding hebben ontvangen van nieuwe woning-Y?
Ik weer bellen …
E.on heeft levering op oude woning-X door laten lopen en mijn nieuwe woning-Y opgezegd …
Hoe krijg je dit voor elkaar …
Rekenen valt niet mee!
Heb een eindafrekening ontvangen van oude woning-X.
Wat blijkt?
I.p.v. de afrekening op de laatste periode (halfjaar) te baseren...
…hebben ze deze berekend op basis van de gehele woonperiode van 5 jr!
Dat waren heel wat eurootjes …
State of the art incassomachine!
N.a.v. de verkeerde afrekening opnieuw weer gebeld.
“Geen probleem meneer … ik stel de incasso wel uit”
Op incassodatum toch maar even kijken op mijn rekening…
Wat blijkt …
Ja hoor …o.b.v. de verkeerde afrekening is er toch afgeschreven!
En uiteraard weer bellen …
Conclusie
Ondanks slechte ervaringen in mijn omgeving toch gebleven bij E.on.
Blijkt verkeerde keuze.
Vertrouwen in deze aanbieder is helemaal weg.
Na veel bellen, regelen, stress lijkt het me onoverkomelijk om over te stappen.
E.on raad ik af.
Navraag gedaan aangezien we onze jaarafrekening 27 mei j.l. hebben gehad, en de verrekening/teruggave van de zonnepanelen niet.
De mevrouw zei dat ze dit ging aanmelden voor verrekening, ondertussen betalen wij wel enkele maanden teveel elke maand.
Per 2016 is het verplicht om het te verrekenen met de jaarafrekening.
Anders einde verhaal Eon.
Nooit ga ik terug naar E-on en ik raad het absoluut niemand aan bij deze maatschappij iets af te sluiten.