Eon ervaringen
Ervaringen met Energie direct:
Aantal positieve ervaringen:
1
Aantal negatieve ervaringen:
1

Eon is een zeer groot Duits energiebedrijf. Eon bestaat sinds 2000, het jaar dat de energiemarkt geprivatiseerd werd. Eon is ontstaan door het samengaan van VEBA en VIAG.

Eon investeert veel geld in de duurzame ontwikkeling van energie. Dit doet Eon voornamelijk met windenergie. Eon bezit onder andere het grootste windmolenpark van de wereld.

Ervaringen met energie van Eon kunt u hieronder lezen. Het is mogelijk om uw eigen ervaring te delen en vragen over Eon te stellen.

Energieprijzen bij Eon Informatie Prijs per maand
Budget Vast 1 jaar Extra voordelig.
Online self service.
€ 112,-
2 jaar Stabiel Zekerheid vaste tarieven.
Geen prijsstijgingen.
€ 121,-
3 jaar Comfort 3 jaar dalende tarieven.
Gratis regisseursstoel!
€ 114,-
Flexibel Altijd opzegbaar.
Profiteer bij prijsdaling.
€ 127,-

Als u nu krijg u jaarlijks dalende tarieven voor stroom én gas!

Schrijf ervaring
 

Ervaringen 

 
+1 #29 D.Oostende 2  sterren 17-03-2017 14:27
Overgestapt Naar E-ON Aangemeld op 02-03-2017 en een bevestigingsbrief gekregen met daarin de startdatum op 22-03-2017. Had ik contackt opgenomen om de leverings datum iets eerder te zetten bij e-on en goed gekeurd. Dus zouden ze me twee dagen eerder gaan leveren prima dacht ik. Krijg ik op 15-03-2017 een brief met daarin een annulering van e-on? Ik heb hier nooit opdracht voor gegeven en zit nu zonder leverancier. Contackt opgenomen en nu willen ze een borg van 800 euro? Dit slaat nergens op en zit nu door hun met me handen in het haar.
Citeer
 
 
0 #28 Schuurman 1  sterren 23-09-2016 21:44
Na een 3-jarig contract bij Eon, ben ik overgestapt naar Essent. Nadat ik dat heb gedaan, krijg ik een hoge eindafrekening die helemaal niet klopt! Vergeleken met voorgaande jaren klopt dit helemaal niet. Ik heb nooit bij hoeven te betalen, maar nu opeens wel, en zoveel?! Dit vind ik niet normaal.... absurd gewoon. Ik weet niet hoe ze aan zo'n eindafrekening komen...
Citeer
 
 
0 #27 kiekie 1  sterren 02-03-2016 15:29
E.ON Bijzonder incompetent
Situatie simpel.
Ik ging verhuizen.
En wilde mijn energie opzeggen op mijn huidige woning-X.
En energie aanvragen op mijn nieuwe woning-Y.

Waar blijven de meterstandkaarten?
Begin oktober de verhuizing doorgegeven.
Zal de meterstandkaarten ontvangen in de brievenbus.
Nooit ontvangen.
Dan maar gebeld om telefonisch de standen door te geven.
Ook nog 3x in de mail doorgezet.
Uiteindelijk na vele pogingen hebben ze het pas goed kunnen verwerken.

Krijg ik nog energie?
Oude woning-X heb ik verlaten eind dec.
In jan kreeg ik bericht van Stedin dat ze geen aanmelding hebben ontvangen van nieuwe woning-Y?
Ik weer bellen …
E.on heeft levering op oude woning-X door laten lopen en mijn nieuwe woning-Y opgezegd …
Hoe krijg je dit voor elkaar …

Rekenen valt niet mee!
Heb een eindafrekening ontvangen van oude woning-X.
Wat blijkt?
I.p.v. de afrekening op de laatste periode (halfjaar) te baseren...
…hebben ze deze berekend op basis van de gehele woonperiode van 5 jr!
Dat waren heel wat eurootjes …

State of the art incassomachine!
N.a.v. de verkeerde afrekening opnieuw weer gebeld.
“Geen probleem meneer … ik stel de incasso wel uit”
Op incassodatum toch maar even kijken op mijn rekening…
Wat blijkt …
Ja hoor …o.b.v. de verkeerde afrekening is er toch afgeschreven!

En uiteraard weer bellen …

Conclusie
Ondanks slechte ervaringen in mijn omgeving toch gebleven bij E.on.
Blijkt verkeerde keuze.
Vertrouwen in deze aanbieder is helemaal weg.
Na veel bellen, regelen, stress lijkt het me onoverkomelijk om over te stappen.

E.on raad ik af.
Citeer
 
 
0 #26 A. Mollema 2  sterren 09-07-2015 23:31
Vandaag contact gehad met Eon, vriendelijke mevrouw aan de lijn.
Navraag gedaan aangezien we onze jaarafrekening 27 mei j.l. hebben gehad, en de verrekening/teruggave van de zonnepanelen niet.
De mevrouw zei dat ze dit ging aanmelden voor verrekening, ondertussen betalen wij wel enkele maanden teveel elke maand.
Per 2016 is het verplicht om het te verrekenen met de jaarafrekening.
Anders einde verhaal Eon.
Citeer
 
 
0 #25 E.Roemer 2  sterren 30-12-2014 12:52
In 2012 is mijn meterkast vervangen. Sindsdien kloppen mijn meterstanden niet meer die ik jaarlijks door moet geven. Eon vraagt me of ik foto's wil nemen. Vervolgens maken ze een jaarafrekening met wat verwacht wordt door hen dat ik heb gebruikt. En zo wordt het probleem weer een jaar opgeschoven. Ik doe er alles aan energie zuinig te leven. Maar dit heeft niet veel zin, wanneer mijn meterstanden niet worden meegenomen, w.s. door een fout van Edinet bij het verwisselen van de meters.
Citeer
 
 
0 #24 Michael Nigbur 4  sterren 31-10-2014 14:27
Klantencontact verliep soepel, vragen die ik had voor het overstappen waren goed beantwoord en het overstappen zelf had geen problemen. Hierdoor vindt ik het wel waard dat Eon 4 sterren van mij krijgt.
Citeer
 
 
0 #23 M. van der Elsen 1  sterren 04-07-2014 16:32
Communicatie verloopt slecht. Klachten wordt niets mee gedaan. Per mail is er geen communicatie mogelijk, men reageert gewoon niet. Rekeningen worden afgeschreven, terwijl deze al betaald zijn. Opgedane schade hierdoor wordt niet vergoedt, de fout ligt namelijk nooit bij E-on. In plaats van het geld dat ik terug had moeten krijgen, hebben ze geld afgeschreven. Het geld dat ik terug moet krijgen, wacht ik al een maand op.
Nooit ga ik terug naar E-on en ik raad het absoluut niemand aan bij deze maatschappij iets af te sluiten.
Citeer
 
 
0 #22 wil7 5  sterren 25-06-2014 17:32
Flexibel tarief van Eon heb ik al zo lang ik me kan herinneren. Als ik zo om me heen kijk ben ik altijd goedkoper uit geweest dan anderen. Op de lange duur is het goedkoper om variabele energie te hebben. Ik kan het iedereen aanraden.
Citeer
 
 
0 #21 Joost P. 2  sterren 22-01-2014 17:31
Ik heb nu al een tijdje flexibel tarief van Eon. Dat bevalt prima. Het is niet zoals Ro zegt dat ze dan ineens het tarief flink omhoog gooien. Dat zou met flexibel tarief ook niet kunnen. Neem dus geen onlineonly maar flexibel tarief! Dan heb je wel echt goedkope energie.
Citeer
 
 
0 #20 Ro 2  sterren 17-10-2013 11:22
Ik had 2 maanden geleden Eon OnlineOnly genomen. Het was echt super goedkoop. Nu hebben ze ineens met terugwerkende kracht vanaf 1 oktober de energie tarieven omhoog gegooid naar dure tarieven. Het is belachelijk dat ze denken dit te kunnen maken. Ik hoop dat mensen niet blijven bij zulke boeven omdat ze te lui zijn om over te stappen. Ik ga in ieder geval weer overstappen van energie leverancier!
Citeer
 

Totaalbeoordeling leverancier:

  • 2.74 / 5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op basis van 33 ervaringen

Plaats ervaring

Algemene ervaring:
  • Standaard 2.5/5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Beveiligingscode
Vernieuwen