Essent ervaringen
Ervaringen met Essent:
Aantal positieve ervaringen:
0
Aantal negatieve ervaringen:
0

Essent vindt het belangrijk om innovatief te blijven in het opwekken van duurzame energie met het oog op de toekomst gericht.

De meeste energie die Essent aan haar klanten levert, produceert Essent zelf. In de productie van duurzame energie is Essent de grootste van Nederland. Essent wil duurzame energie voornamelijk gaan opwekken met biomassa. Volgens Essent is biomassa de meest efficiënte manier om de productie van CO2 te reduceren.

Essent regelt voor u het opzeggen van uw oude energieabonnement bij uw oude energieleverancier.

Energieprijzen bij Essent Informatie Prijs per maand
Vast en Zeker Voordeel € 180,- korting.
Vaste, voordelige tarieven.
Essent regelt je overstap.
3 jaar lang geen prijsverhogingen.
€ 113,-

De huidige aanbieding bij Essent is € 180,- korting op energie!

Schrijf ervaring
 

Ervaringen 

 
+1 #46 Kai Metsch 2  sterren 21-05-2017 09:08
Vorig jaar door Essent benaderd of we naar hen wilden overstappen. We hadden op dat moment nog een contract bij RWE dus die zouden een boete in rekening brengen. Geen probleem , Essent betaalde die voor ons. Het vervelende was dat ik die boete wel meteen moest betalen maar hem niet meteen terug kreeg van Esssent, dit zou pas met de jaarafrekening gebeuren. Uiteindelijk komt dus de jaarafrekening maar die 150 euro was hier niet in verwerkt. Contact gezocht met de klantenservice en de medewerkster gaf aan dat ze het bedrag kon zien in haar computer, hij zou in de laatste week van april overgemaakt gaan worden. Wij wachten, geen geld, dus maar weer bellen. De medewerker gaf nu aan dat het bedrag op 15 mei uitbetaald zou gaan worden. Toen ik aangaf dat ik het geen fijne gang van zaken vond bood hij me zelfs een appeltaart van de Hema aan, dat was een aardige geste, vandaar ook dat ik ze hier een drie geef ipv een één. Helaas is de 150 euro ook op 15 mei niet betaald en wij beraden ons nu op een volgende stap.
Citeer
 
 
0 #45 Henri huisman 1  sterren 10-04-2017 00:07
Zeer slecht bedrijf. Telefonisch bieden ze je contract aan wat naar wens is. Daarna moet je een bevestiging doen via email. 5 minuten later krijg je de overeenkomst waarin staat dat de datum per direct ingaat zonder 14 dagen opzegtermijn. En als je ze erover belt kunnen ze ineens niets meer doen. Nu krijg ik mijn cashback niet en moet een boete betalen aan me vorige energiemaatschappij. Vuile flikkers bij essent. Weg ermee met die oplichters. De overheid moet er eens wat mee gaan doen,
Citeer
 
 
0 #44 Gerard 1  sterren 05-03-2017 07:37
Essent is een verschrikkelijk slecht bedrijf. Klantonvriendelijk, haalt het uiterste uit de kan ten koste van de consument. Essent heeft mij via telemarketing benaderd. Daarna hebben zij mij willen houden aan een wurgcontract van 3 jaar. Ik moest dat afkopen. Walgelijk en poeslief blijven doen, dat zij in hun recht staan.

Een goede kennis van mij is daar na een half jaar werken snel vertrokken. De pipo's, die er blijven werken, zijn de mensen, die minder goed tot slecht in de arbeidsmarkt liggen, en dat heeft zijn effect op de gehele bedrijfsvoering.
Citeer
 
 
0 #43 J. 1  sterren 01-03-2017 15:10
Wij hebben enige tijd geleden een infrarood paneeltje bij Essent gekocht. Op zich waren wij hier tevreden mee totdat dit spontaan na 1 3/4 jaar barstte. De garantietermijn was inmiddels verlopen. Natuurlijk is het paneeltje enige tijd gebruikt en heeft het soms lang aangestaan, maar het lijkt ons toch niet dat het paneeltje (ongeacht hoe lang het aanstaat) door haar eigen warmte kan/mag barsten. Door de beveiliging is het ook niet meer te gebruiken. Wij zitten met een kater en hebben derhalve de mening en standpunt van Essent gevraagd. Op de eerste mail via de orderbon heeft Essent niet gereageerd. Op vervolgens een klacht via "mijn essent" kregen wij direct een telefoontje van een zeer aardige meneer. Deze vertelde ons dat Essent het probleem begrijpt, dit probleem nog niet eerder had gehoord, dit probleem zich ook niet zou moeten voordoen en zich kon verplaatsen in de situatie dat we hierdoor met een kater blijven zitten. Het standpunt van Essent is echter dat ze niets hiermee doen omdat de garantie is afgelopen. Essent maakt wel een aantekening (?!) indien dit euvel vaker zou voorkomen. Wij zijn van mening dat zo een paneeltje niet zomaar kan/mag barsten. Volgens ons kan Essent zich uiteraard houden aan de garantietermijn maar dit is zo een rare storing dat: A) gezien het begrip van de situatie door Essent en de conclusie van Essent dat dit zich niet kan/mag voordoen uit coulance het paneeltje gewisseld kon worden of .. B) Essent een telefoontje naar de leverancier van het paneeltje kon doen. Immers, misschien kan/wil deze iets leren van dit probleem of ging deze sowieso gezien de situatie van/met zijn product tot actie over. Geen van beide. Essent kiest de weg van de minste weerstand en zegt daarmee "veel plezier ermee". Wij vinden dit voor dit afwijkende geval een zeer slechte service.
Citeer
 
 
+1 #42 Otto 1  sterren 10-01-2017 13:56
@ Chantal, klopt dat boeit hun niet. Al ben je 100 jaar klant. Mocht je een achterstand hebben voor een kleine bedrag gooien ze je zo eruit. Hoop dat zulke bedrijven failliet gaan want ze vergeten de klant,consument is machtiger. Wacht totdat hun verlies gaan draaien als V&D. Wacht totdat er 50.000 klanten vertrekken!!

Bij Essent is alles slecht,klantenservice,com municatie,hoge incassokosten ga zo maar door.

Gelukkig stap ik nu over. Opdonderen met zulke oplichters bedrijven.
Citeer
 
 
+1 #41 Chantal 1  sterren 16-11-2016 14:44
Ik klaag niet snel maar Essent maakt het wel heel bont. Ik was al 15 jaar klant bij Essent en betaalde trouw al facturen. Ik kwam voor een paar weken onverwachts in het ziekenhuis en daara voor herstel vermoeid naar huis en daardoor de Essent factuur niet op tijd betaald had. Er volgden aanmaningen. Ik belde Essent op en legde de situatie uit en dat ze in hun pc kunnen zien dat ik al 15 jaar alle facturen op tijd betaald had. Dat boeide Essent totaal niet en ik moest extra kosten betalen voor het sturen van 2 aanmaningen die ik dus gemist had omdat ik in het zkh lag en wel wat anders aan mijn hoofd had, Voor mij never nooit geen Essent.
Citeer
 
 
+1 #40 gert 2  sterren 10-10-2016 13:07
ben ook niet tevreden van essent,krijg mijn maandelijks factuur via email, al een paar keer gebeurd dat ze meer vragen dat ik normaal maandelijks moet betalen,ik betaal 145 euro per maand u maandelijks bedrag blijft normaal het zelfde daar zaten al bedragen tussen Van 160 & 150 euro laatste mail die ik gekregen heb is van deze maand zou ik 183 euro moeten betalen maar zo gaat die vlieger niet op vind ik en dat moet ik ook nog een eindafrekening betalen van 523 euro.volgens mij vragen die maar wat ze willen, bij wie kan ik daarvoor terecht die kunnen infeite tellen wat ze willen.
Citeer
 
 
+1 #39 Wiegel 1  sterren 19-07-2016 13:07
14-6 verhuizing doorgegeven aan Essent. 4 Keer aangegeven dat ze mij wel op tijd aanmelden in het landelijke systeem. Vandaag 19-07 eerste brief van Enexis. Geen leverancier bekend.
Essent gebeld, oeps staat niks in hun systeem. Gaan het vandaag doorgeven. Morgen controleren of het is doorgegeven, anders vanaf vrijdag kans op afsluiting.
Helaas heb je als klant geen poot om op te staan. Doordat ze de verhuizing niet hebben doorgegeven, mag ik ook nog de netwerkkosten betalen over augustus. Bizar.
Citeer
 
 
0 #38 Mike 1  sterren 12-05-2016 20:43
Essent heeft mij een contract door mijn strot geprobeerd te duwen. Ik kon daar alleen door een opzegboete van af komen. Essent is een walgelijk bedrijf. Zij proberen hun slechte financiële situatie te verbeteren door wurgcontracten en opzegboetes. Alleen personen, die nauwelijks een baan kunnen vinden, gaan daar werken, omdat zij geen andere banen op de arbeidsmarkt vinden. Dit bedrijf heeft geen bedrijfsethiek. Blijf hier weg, beste consument.
Citeer
 
 
+1 #37 N 2  sterren 25-04-2016 11:52
Zeer onbetrouwbare partij geen zaken mee doen !!

Men vergoedt niet de opzegvergoeding terwijl er telefonisch wordt aangegeven dat men dit wel zou doen.
Citeer
 

Totaalbeoordeling leverancier:

  • 2.44 / 5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op basis van 56 ervaringen

Plaats ervaring

Algemene ervaring:
  • Standaard 2.5/5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Beveiligingscode
Vernieuwen