Essent ZekerDalen of Nuon Ideaal
woensdag, 16 april 2014 13:36

Essent verkoopt energiecontracten onder de naam Zekerdalen. Bij Zekerdalen is het zeker dat de prijs daalt. Nuon heeft daarentegen het energiecontract Nuon Ideaal. Bij dit contract kan de prijs dalen. De contracten van Essent en Nuon lijken hetzelfde ingericht maar in de praktijk is dat anders.

Essent ZekerDalen

Essent ZekerDalen is een vast contract. Bij dit contract zet u de gasprijs voor 3 jaar vast. Het leveringstarief van stroom daalt echter over 3 jaar met 20%. Stel uw jaarlijks verbruik in 2014 is 3500 kWh. Met Essent ZekerDalen zijn uw stroomkosten in 2014 ongeveer 774,- euro. In 2015 zal het leveringstarief met 10% dalen. Het leveringstarief is het variabele deel van de energiekosten. Met Essent ZekerDalen heeft u in het eerste jaar een korting van 26 euro op het leveringstarief. Dit betekent dat de energiekosten in 2015 ongeveer 748,- euro zijn. De totale korting is exact 58,80 euro in 3 jaar. Dit is dus ongeveer 17 euro per jaar.

Nuon Ideaal

De ervaringen met Nuon zijn over het algemeen negatief. Nuon Ideaal is een vast contract van 1 of 2 jaar. Bij het Nuon Ideaal contract zet je de energieprijs vast voor de looptijd. Als de energieprijzen dalen, dan daalt uw energieprijs ook. Dit betekend bijvoorbeeld dat u voor een half jaar kan genieten van korting als de prijs lager is dan uw vaste energieprijs. Als de energieprijs stijgt, heeft u daar geen last van. U betaalt dan gewoon uw normale energieprijs.

Besparingen met Essent ZekerDalen

Om een vergelijking te maken tussen het contract van Essent en Nuon gebruiken we de stroom prijzen uit 2012 en 2013. Deze prijzen zijn online beschikbaar op de website van het CBS.

Hieronder is een grafiek over de stroomkosten. De grafiek laat de stroomkosten per jaar zien als in 2012 voor Essent ZekerDalen was gekozen.

Essent zekerdalen

De prijzen in de grafiek zijn berekend met een tarief van 0,2302 cent per kWh. Als u in 2012 het ZekerDalen contract van Essent had aangeschaft, was uw korting ongeveer 29,40 per jaar. Belangrijk is dat Essent 10% korting geeft op de leverkosten. Dit betekent dat er geen korting is op de energiebelasting.

Besparingen met Nuon Ideaal

Hieronder zijn 2 grafieken over de leveringsprijzen van stroom en gas. De grafieken laten het verschil zien tussen Nuon Ideaal en de gemiddelde leverprijs, zie CBS.

Stroomprijzen 2012 tot en met 2013

Het groene gedeelte is de korting die u krijgt bij Nuon Ideaal. Het groene gedeelte is ongeveer 1750 kWh. Bij Nuon Ideaal is de korting, net als bij Essent ZekerDalen, alleen over het leveringstarief. Deze korting kan oplopen naarmate u meer verbruikt of als de stroomprijs daalt.

 

Gasprijzen 2012 tot en met 2013

Aangezien de leverprijs van gas niet onder de vaste prijs is uitgekomen sinds 2012, is er ook geen korting gegeven.

Conclusie

Omdat de prijzen van morgen niet te voorspellen zijn. Is er in de vergelijking uitgegaan van een contract dat is afgesloten in 2012. Het voordeel van Essent ZekerDalen is dat de stroomprijzen al bekend zijn. Hierdoor kan u zelf de korting uitrekenen. Het is belangrijk om te realiseren dat de 10% korting geld op de leverprijs en niet op de volledige energiekosten.

Nuon ideal is gunstig als de energieprijs gaat dalen. Hoewel het niet zeker is dat de energieprijs zal dalen is het voordeliger dan een variabel contract. Bij een normaal variabel contract van Nuon kan de energieprijs stijgen, bij Nuon Ideaal is dit niet het geval.

Essent is een betere keuze in vergelijking tot Nuon. Buiten het feit dat Essent ZekerDalen garantie geeft op korting zijn de ervaringen met Essent beter. Als u meer interesse heeft in energie ervaringen met Nuon of Essent:

> Ervaringen met Essent

> Ervaringen met Nuon

 
Ervaringen met de verbruiksmanager van Essent
woensdag, 02 april 2014 14:47

Ervaringen met EssentDe verbruiksmanager is een nieuwe tool van Essent, toch helpt deze tool niet zoals het moet. Door de tool zijn er positieve ervaringen en ook negatieve ervaringen.

Essent verbruiksmanager

Essent bied deze tool aan haar klanten, het principe van de tool is geweldig. Door de tool kunnen klanten zien hoeveel ze verbruiken. Als de tool goed ingezet wordt kan er veel bespaart worden, volgens Essent. Het is eigenlijk een tool om goede ervaringen te creëren bij de klant. De tool is niet geschikt voor groot verbruikers, denk hier bij aan een studentenhuis. Een gemiddeld studentenhuis verbruikt 5000 kWh aan stroom en 3600 m³ aan gas. Daarnaast is de tool ook niet bedoelt voor maandelijkse controle. De tool is gemaakt voor een controle elk kwartaal.

Positieve ervaringen met Essent

Er zijn een aantal positieve ervaringen over de verbruiksmanager, klanten vertellen dat deze tool het mogelijk maakt om gelijk te spelen aan het eind van het jaar. Deze verhalen zijn echter zeldzaam. De meeste ervaringen zijn duidelijk negatief.

Negatieve ervaringen met Essent

Het is makkelijk om te klagen, maar klagen helpt en daar zijn Nederlanders goed in. Het aantal negatieve klachten blijven binnenstromen over Essent. Een uitzonderlijke klacht bijvoorbeeld: Het contract is afgelopen, dus i wordt afgesloten. Bij deze klanten is dat dus gebeurt. Een tweetal van monteurs stond voor de deur om het stroom en gas af te sluiten, het was immers de opdracht van Essent. Het is duidelijk dat iets fout is gegaan, het opnieuw aansluiten zal ongeveer 3 weken duren. 3 weken zonder stroom en gas is bijna onmenselijk.

> Lees andere ervaringen over Essent, of plaats ze zelf!

 
De krim en de effecten op de energieprijzen
donderdag, 20 maart 2014 17:31

Energie in de krimDe Krim is op dit moment een populair gespreks onderwerp, afgelopen maanden was het al onrustig. Echter heeft Rusland nu de Krim bezet, Dit kan veel effect hebben op de energie prijzen in Nederland.

Europa en de energie prijzen.

Europa is sancties aan het voorbereiden, hoewel dit 1 zijdig lijkt is dit niet zo. Europa en Rusland hebben veel handel met elkaar, bijvoorbeeld: wapens, graan en ook energie. Ongeveer 30% van de energie die aan Europa geleverd wordt komt uit Rusland.

De energie die uit Rusland komt is voornamelijk gas. Doordat er zo veel energie uit Rusland komt is Europa traag met het opleggen van sancties, aangezien dit later voor problemen kan zorgen. Als Europa besluit om Rusland in een financieel isolement te zetten kunnen de russen dus de gaskraan dicht draaien.

Het effect op de energieprijs.

Als Rusland besluit om de gaskraan dicht te draaien heeft dat een direct effect op de energie die geleverd word aan Nederland. Het is in 2010 en in 2012 al eerder gebeurt dat Rusland de gaskraan gedeeltelijk heeft dichtgedraaid. Als we uit ervaringen uit het verleden kijken zal de energieprijs direct omhoog gaan.

Heeft u op dit moment een variabel gas tarief dan is het belangrijk dat u deze nu vast zet (als u dit kunt doen). Het is dus ook verstandig om naar een vast tarief te gaan als u dit nog niet had. Essent en Nuon zullen de grootste slachtoffers van dit conflict worden, aangezien deze bedrijven een groot deel van het geleverde gas uit Rusland krijgen.

Als u ervaringen heeft met Nuon of Essent, laat het ons weten.

 
Energie ervaringen helpen!
donderdag, 06 maart 2014 11:41

Goede ervaringenTegenwoordig leven we in het tijdperk van online delen, vroeger vertelde je aan directe contacten bijvoorbeeld hoe jou ervaring met Essent was. Zeker als je een negatieve ervaring had, dan wisten je vrienden ook gelijk dat ze niet naar Essent moesten gaan.

Het effect van energie ervaringen delen?

Jouw ervaringen met bijvoorbeeld Essent of Nuon zullen toekomstige klanten beïnvloeden, soms zo erg dat ze misschien zelfs van gedachten veranderen. Buiten het feit dat jou ervaringen met Essent en Nuon mensen helpen, helpt het ook de energieleverancier zelf. Neem Essent bijvoorbeeld, deze energieleverancier is vaak online te vinden. De ervaringen van klanten zijn voor Essent belangrijk, zo reageren ze op forum posts en soms zelfs op websites zoals deze.

Het effect hiervan is dat de negatieve ervaringen van Essent die normaal niet de energieleverancier bereik zouden hebben, nu toch een plaats hebben gevonden. De energieleverancier kan dan de volgende dingen doen: de klant zelf benaderen en samen zoeken naar een oplossing; de klant benaderen via de website of totaal negeren. Het benaderen van de klant zelf zal niet snel gedaan worden aangezien dit heel persoonlijk kan worden ervaren, het benaderen via de webiste of het forum is een betere optie. Websites en forums updaten je vaak als iemand gereageerd heeft op je bericht, dan is de instap beter. Tevens is het publiekelijk zichtbaar waardoor het positieve PR is.

Het effect van positieve energie ervaringen?

Positieve ervaringen hebben altijd een kans om niet echt te lijken, als een energieleverancier alleen maar goede ervaringen krijg ga ik juist vragen stellen. Het halen van een 10 uit 10 cijfer is net als in de echte wereld vrijwel onmogelijk, daarom zijn energie ervaringen waar geen 100% score wordt gegeven voor mijzelf belangrijker. Energie ervaringen kunnen overigens wel 10 uit 10 zijn, het blijft immers altijd een mening van de persoon zelf.

Het maakt eigenlijk niet uit of er een positieve ervaring gedeeld is, het is altijd belangrijk. Daarom is het belangrijk jou ervaringen altijd te delen ook al is dit negatief of positief, jou ervaring helpt anderen.

> Ervaringen van Essent kan je hier lezen

 

 
Ervaringen met energie direct
woensdag, 19 februari 2014 00:00

Het eind van het jaar is weer geweest, ieder huishouden houdt met spanning de adem in om te zien of ze een bij rekening zullen ontvangen van de energieleverancier. Het is dus daarom dus de perfecte tijd om te schrijven over de ervaringen met energie direct.

Ervaringen van andere klanten zijn altijd een argument voor wel of niet overstappen, daarom is het altijd slim om naar de ervaringen van anderen te kijken. Wel is het altijd belangrijk om dit met een korreltje zout te nemen aangezien mensen die klachten hebben vaker online gaan klagen. Wat zijn de ervaringen met energie direct?

Negatieve ervaringen met energie direct.

Afspraken niet nakomen, dat is vooral het onderwerp van de ervaringen over energie direct. Consumenten worden niet terug gebeld over hun vragen, dus de consument moet zelf terug bellen. De medewerkers die aan de lijn komen zijn vaak niet klantvriendelijk, dit wil zeggen dat ze brutaal zijn en de klant niet geloven terwijl deze goede redenering levert voor de problemen. Als er iets gecorrigeerd moet worden is energie direct niet de snelste, vooral niet als het niet in hun voordeel is. Ze bieden wel de geweldige service klanten bij de gemeente te melden voor "financiële hulp" zodra er eenmaal niet op tijd is betaald. Zo is er een reactie van een klant waar de brief op 7 januari geleverd was, in de brief werd vermeld of hij even snel 300 euro bij kon betalen voor 6 januari.

Positieve ervaringen met energie direct

Er zijn zo nu en dan tevreden klanten die hun goede ervaringen met energie direct delen, deze klanten zijn vooral tevreden over de prijzen van energie direct. Dit is eigenlijk een tegenstelling met de reacties van de negatieve ervaringen.

Al met al is het vooral slechte ervaringen die gedeeld worden, echter zijn de ervaringen van klantenservice zeer ondermaats en dat moet verandert worden. Als we naar de ervaringen van 2012/2013 kijken is er weinig verandert, hopelijk ziet energie direct dit ook in.

> Ervaringen met energie direct.

 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 3 van 12