Energie ervaringen met Nuon
donderdag, 28 november 2013 20:49

Nuon ervaringenNuon is één van de grootste energie leveranciers van de Benelux. Met maar liefst 2,3 miljoen klanten in Nederland zijn ze een grote markt speler. Sinds 2009 is Nuon een onderdeel van het Zweedse bedrijf Vattenfall, één van de grootste energie leveranciers van de Scandinavische landen. Het is belangrijk volgens Nuon dat er op een evenwichtige manier word overgegaan naar duurzame energie. Wij vroegen ons af hoe het is gesteld met de Nuon ervaringen. Wij zijn gaan uitzoeken wat de positieve en de negatieve ervaringen zijn.

Positieve Nuon ervaringen

Er zijn maar weinig positieve Nuon ervaringen te vinden. Dit zegt aan de andere kant ook niet heel veel, mensen gaan eerder het internet op om te klagen dan een goede positieve reactie achter te laten. De positieve reactie's die wel te vinden waren, waren van mensen die al een aantal jaar bij Nuon zitten en die zeggen dat zij nooit slechte ervaringen met deze leverancier hebben gehad. Ook is het zo dat in Nederland alleen al 2,3 miljoen mensen bij Nuon zitten. Hieruit zou je kunnen concluderen dat er genoeg tevreden klanten zijn. Verder zijn er positieve ervaringen over de betalingsherinneringen. Zo zijn de eerste 3 herinneringen van het jaar zonder extra kosten, daarna kost het 5 euro per herinnering. Deze prijs ligt bij veel andere energie leveranciers vaak hoger.

Negatieve Nuon ervaringen

In tegenstelling tot de positieve, zijn er veel negatieve Nuon ervaringen te vinden. Dit gaat dan voornamelijk over spookrekeningen en bepaalde fouten in de administratie. Ook wanneer je over stapt van energie leverancier is dit een dure grap. De maanden tot het einde van je contract worden door verrekend bij Nuon en daar komt ook nog eens een extra boete op. Daarbij zijn er ook nog ervaringen met Nuon waarbij het bedrijf te veel zou hebben gerekend en dat het te ver afzit van de afleesbare meterstand. Allemaal nare ervaringen dus. Wel is dit een zeer klein aantal van alle klanten van Nuon.

Conclusie Nuon ervaringen

Onze conclusie luid: Nuon is, net als alle andere energie leveranciers, soms een beetje slordig met de administratie. Ook zijn de boetes voor contract breuk relatief hoog. Verder zijn de prijzen van deze leverancier weer redelijk laag. Al met al is Nuon een prima energie leverancier en zijn er van de 2,3 miljoen gebruikers in Nederland alleen al, maar weinig mensen die klagen. Het is het dus zeker waard om over te stappen naar Nuon wanneer zij een goede aanbieding hebben en het ook nog eens veel geld kan schelen.

>Nuon ervaringen

 
Energie ervaring met Essent
donderdag, 14 november 2013 13:43

Ervaringen EssentEr zijn veel verschillende sites te vinden waar je energie maatschappijen kunt vergelijken. Het is dan ook belangrijk om te weten hoe een energie maatschappij jou als klant behandeld alvorens je gaat overstappen. Het is alleen veel werk om zelf al deze vergelijkingen te doen en alle sites af te lopen. Daarom hebben wij onderzoek gedaan naar de Essent ervaringen. We maken een mooi overzicht van de negatieve en positieve energie ervaringen met Essent.

Positieve Essent ervaringen

Op het internet zijn veel positieve Essent ervaringen te vinden. Deze positieve ervaringen komen vaak van nieuwe klanten. De overstap op Essent, die door Essent zelf word geregeld, wordt als goed beschouwd en nieuwe klanten zijn ook vaak te spreken over de kortingen die Essent geeft als je klant bij ze word, zoals thermostaten die met flinke kortingen of in sommige gevallen gratis worden geleverd. Ook is de klantenservice zeer vriendelijk en zeer behulpzaam als een nieuwe klant vragen heeft. Essent valt ook goed in de smaak bij mensen die veel om duurzame energie geven. Ze zijn de grootste duurzame energieleverancier van Nederland en ze willen ook graag innovatief blijven en op deze ontwikkelingen blijven doorzetten.

Negatieve Essent ervaringen

Zoals bij alle energie maatschappijen zijn er ook bij Essent negatieve ervaringen. Zeker van mensen die al een tijdje bij deze leverancier zitten. Er worden namelijk vaak volgens klanten verkeerde rekeningen gestuurd. Mensen die hun eigen meter bij houden zien soms sterke verschillen ontstaan. Wanneer dit het geval is geeft de klantenservice soms vage antwoorden en kunnen ze niet vertellen waarom er precies zo'n hoog bedrag wordt berekend. Ook als bestaande klanten een e-mail sturen duurt het lang voordat hierop gereageerd wordt. Over het algemeen overheersen de negatieve reactie's maar dit zou ook kunnen liggen aan dat mensen eerder iets op internet plaatsen als er iet negatiefs is en minder snel als het goed gaat.

Conclusie Essent ervaringen

Al met al zijn er meer negatieve ervaringen met Essent dan positieve ervaringen. Echter moet wel worden vermeld dat dit voor een deel ook komt omdat je positieve mensen minder snel een bericht op fora ziet plaatsen. Ook is het zo dat bij alle energie leveranciers veel negatieve berichten zijn. En ondanks de vele verschillende Essent ervaringen bevelen we deze maatschappij toch aan. Zeker wanneer je veel om groene energie geeft omdat Essent een grote speler is op dit gebied.

> Energie ervaringen Essent

 
Energie ervaringen met Eon
donderdag, 24 oktober 2013 18:01

Energie ervaringen met EonOp internet worden op fora constant energie ervaringen met elkaar gedeeld. Vaak gelden deze fora ook als leidraad voor de consument bij het kiezen of beoordelen van energiemaatschappijen. Het is natuurlijk wel een hele klus om alle energie ervaringen door te spitten. Om het de consument wat gemakkelijker te maken geven we hier een samenvatting van de ervaringen over energiemaatschappij Eon.

Net als over alle energiemaatschappijen staan er vele fora vol met ervaringen over energie van Eon. Deze energie ervaringen variëren erg in toon. We zullen de positieve en negatieven onderwerpen van elkaar scheiden en uitleggen wat er precies wel of niet goed in de smaak viel.

Positieve ervaringen

De positieve energie ervaringen over Eon gaan voornamelijk over de prijzen die Eon doorvoert. Vergeleken met de andere energiemaatschappijen is Eon een goedkope energiemaatschappij, aldus de ervaringen van gebruikers. Dit komt door de acties die Eon aanbiedt. Op dit moment ontvang je bij Eon tot 6 maanden gratis gas en stroom. Dit echter wel tegen een contract van drie jaar. Bij een minder lange contractduur nemen de gratis maanden gas en stroom vanzelfsprekend af. Naast de acties voert Eon ook een laag basistarief per Kilowatt uur stroom en kubieke meter gas. Hierin zijn ze een van de goedkoopste energiemaatschappijen van Nederland volgens de ervaringen.

Ook zijn er veel positieve reacties over hoe Eon het overstappen regelt. Naast dat het proces soepel verloopt, houdt Eon zich ook perfect aan de gemaakte afspraken betreft een eventuele boete. Wanneer er zo’n boete ontstaat neemt Eon hier voor waar. Veel positieve reacties zijn er met betrekking tot de snelheid waarmee dit wordt opgelost.

Negatieve ervaringen

Natuurlijk zijn er op internet ook veel negatieve ervaringen over Eon te vinden. Dit aantal overtreft het aantal positieve ervaringen, maar dit komt vooral omdat er nu eenmaal eerder negatieve ervaringen worden gedeeld dan positieve. Er zijn meerdere redenen waarom mensen negatief over Eon spreken. De negatieve ervaringen die het meest voorkwamen zullen we bespreken.

Ervaring leert dat Eon haar beloftes niet altijd waarmaakt. Dit vooral in navolging van het informeren van klanten via de telefoon of aan de deur. Er wordt geklaagd over bedragen die teruggestort zouden worden, maar waar niks gebeurde. Ook worden er veel voorbeelden gegeven over de afgesproken tarieven. Hierbij werden klanten voorgelogen, en waren de afgesproken tarieven niet op waarheid gebaseerd. Veel negatieve ervaringen gaan ook over onverwacht hoge rekeningen. Wanneer de consument dan bij de klantenservice om opheldering vroeg, werd deze in zijn of haar optiek niet goed geholpen. Naast dat er een 0900 nummer moet worden gebeld, en dat dus extra geld kost, was de wachttijd erg lang en waren de medewerkers van het call center onvriendelijk. En werd er inhoudelijk niet goed gereageerd op serieuze klachten.

Concluderend kunnen we zeggen dat er veel verschillende ervaringen over energiemaatschappij Eon zijn. Over zowel de positieve ervaringen en de negatieve ervaringen. De negatieve ervaringen overheersen wel, echter is dit een gebruikelijke trend binnen de energiebranche. Check ook de energie ervaringen over bijvoorbeeld Nuon!

 
Ervaringen met energiemaatschappij Oxxio
vrijdag, 04 oktober 2013 12:08

ervaringen met energiemaatschappij oxxioVoortdurend worden energiemaatschappijen met elkaar vergeleken. Vaak is de prijs van doorslaggevend belang aangezien iedereen tegenwoordig op de kleintjes moet letten. Energiemaatschappijen zetten hier via reclames en acties vol op in om de consument uiteindelijk een contract bij hun bedrijf te laten ondertekenen. Worden de beloftes wel goed nagekomen door de energiemaatschappijen?  Wordt de consument niet misleid door fantastisch ogende aanbiedingen? Hoe wordt dit ervaren?

Vandaag nemen we de iPad actie van energiemaatschappij Oxxio onder de loep. Wat zijn de ervaringen van mensen die bij Oxxio een energiecontract met iPad actie hebben afgesloten? Zijn de energiekosten gelijk gebleven? Werd de iPad wel op tijd geleverd? Via de onderstaande energie ervaringen geven we je een goed beeld.

Beloftes van Oxxio

Voordat we bespreken hoe de consument Oxxio als energiemaatschappij ervaart kijken we eerst naar de beloftes die Oxxio doet: ontvang bij overstappen een gratis iPad, Galaxy Note of Samsung Notebook naar keuze. Hiernaast worden de consumenten door verkopers aan de deur geïnformeerd dat de levering van de iPad maximaal drie weken duurt.

Ervaringen gratis iPad actie

De ervaringen leren dat er inderdaad geen kosten zitten in het aanschaffen van de iPad, Galaxy Note of Samsung Notebook. Wat door Oxxio natuurlijk niet wordt verteld zijn de extra hoge energiekosten die pas na binnenkomst van de energierekeningen worden ervaren.

Voordat je in aanmerking komt voor de gratis iPad of ander moet je wel een energiecontract voor 3,5 jaar ondertekenen. Daar zit je dan ook echt drieënhalf jaar aan vast. Tijdens die 3,5 jaar liggen de prijzen voor stroom, gas en vastrecht veel hoger dan bij een normaal energiecontract. Per jaar kan dit verschil bij gemiddeld verbruik oplopen tot bijna €200,- per jaar. Doe dit bedrag maal de contractduur van 3,5 jaar en je komt uit op een bedrag van €700,- euro voor de iPad. Zoals Oxxio zelf op de site al aangeeft liggen de kosten voor een iPad, Galaxy Note of Samsung Notebook een stuk lager dan die €700,-. Je kunt beter zelf naar de winkel gaan, dan heb je hem ook meteen in huis.

Hiernaast zijn de ervaringen met de levering van de iPad niet beter. Soms met maandenlange vertraging. Soms werd er helemaal geen iPad geleverd. In die gevallen was de iPad wél beloofd door een medewerker van Oxxio. Maar was er toch een ander energiecontract ondertekend waar deze actie geen onderdeel van was.

Ervaringen verkopers aan de deur

Naast de negatieve ervaringen met de langdurige iPad actie geven ook veel klanten aan dat ze negatieve ervaringen hebben met Oxxio verkopers aan de deur. Denk aan valse beloftes die worden gemaakt. Maar er waren ook ervaringen met onbeschoft gedrag en onvriendelijke service. Wanneer daar dan meldingen van werden gemaakt werden zij bij de klantenservice ook niet vriendelijk geholpen.

We kunnen concluderen dat de Oxxio ervaringen voornamelijk negatief zijn. Of het nu gaat over de ervaringen met acties die Oxxio aanbiedt of de klantenservice. Oxxio heeft nog een hoop te leren.

 
Ervaringen met Energie direct
vrijdag, 13 september 2013 11:09

Bij het maken van de keuze voor een energieleverancier, worden verschillende afwegingen gemaakt. De belangrijkste keuze is voor veel Nederlanders de prijs van energie. Iedereen wil zijn energiekosten zo laag mogelijk houden. Wanneer Nederlanders gaan zoeken naar een nieuwe energieleverancier, wegen zij vaak een tweede aspect mee: wat zijn de ervaringen met de verschillende energieleveranciers?

Een mooi voorbeeld van een energieleverancier waarbij de afweging tussen prijs en ervaring speelt is Energie direct. De ervaringen lopen erg uiteen: de één is tevreden en de ander heeft negatieve ervaringen met Energie direct gehad.

Er zijn verschillende positieve Ervaringen met Energie direct. De meeste Nederlanders ervaren de prijs als een positief punt. Dat is niet gek, want Energie direct is een van de goedkoopste energieleveranciers. Over de klantenservice van Energie direct zijn zowel positieve als negatieve ervaringen te vinden. Positieve ervaringen gaan over dat vragen goed beantwoord worden en er vaak goede oplossingen geboden worden. Volgens alle ervaringen is het overstappen van een andere leverancier naar Energie direct gemakkelijk.

Uit negatieve ervaringen over de klantenservice blijkt dat zij vaak veel beloven, maar niet al deze beloftes nakomen. Hierbij gaat het vaak over besparingen op energieverbruik. Betalingsproblemen en boetes worden ook vaak genoemd. Bij meerdere Nederlanders is het voorgekomen dat zij het contract wilden verlengen tegen dezelfde prijzen, Energie direct bevestigde dit, maar kwam later toch met hogere energieprijzen.

Tot slot de gemiddelde scores. 85% van de Nederlanders die Energie direct beoordeeld hebben, zouden Energie direct aanbevelen. De ervaringen met Energie direct zijn wat minder positief, vooral over ‘klantenservice’ en ‘klachtafhandeling’. Op dit punt geeft de consument namelijk twee van de vijf sterren. De energierekening, het overstapproces en de bereikbaarheid krijgen een score van twee en een halve ster. De prijs krijgt de beste score, namelijk drie sterren.

Uiteindelijk is de conclusie: ‘Energie direct is de goedkoopste energieleverancier, maar de ervaringen op andere vlakken zijn vaak minder positief.’

 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 5 van 12