Nederlandse energie maatschappij ervaringen
Ervaringen met Nederlandse energie maatschappij:
Aantal positieve ervaringen:
1
Aantal negatieve ervaringen:
0

De Nederlandse energie maatschappij levert voornamelijk energie uit water- en windkracht. Dit betekent dat de elektriciteit van de Nederlandse energie maatschappij zeer schoon is.

De Nederlandse energie maatschappij is na de liberalisering van de energiemarkt opgericht in 2005. Voor 2013 was de missie van de Nederlandse energie maatschappij om de Nederlandse energiemarkt open te breken. Vanaf 2013 is de missie van de Nederlandse energie maatschappij veranderd naar goedkopere energie en een grotere focus op de klant.

Energieprijzen bij Nederlandse energie maatschappij Informatie Prijs per maand
1 jaar vast Kort zeker.
Keuze tussen beetje groen, iets groener en echt groen.
€ 100,- Kom erbij bonus.
€ 161,25
3 jaar vast Redelijk zeker.
Keuze tussen beetje groen, iets groener en echt groen.
€ 150,- Kom erbij bonus.
€ 161,45
5 jaar vast Lang zeker.
Keuze tussen beetje groen, iets groener en echt groen.
€ 200,- Kom erbij bonus.
€ 162,86

Als u overstapt naar de Nederlandse energie maatschappij ontvangt u tot 200 euro Kom erbij-bonus!

Schrijf ervaring
 

Ervaringen 

 
+3 #73 Laura 1  sterren 17-02-2017 16:48
Wij hebben begin januari een alles-in-1 internet en tv abonnement bij NLE afgesloten. Dit hebben wij gedaan nadat wij een postcodecheck hebben gedaan via de websitevan NLE (hieruit bleek dat NLE gewoon internet bij ons konden leveren). Het termijn voor de afsluiting was 4 weken. NLE stuurde ons na twee weken een bericht dat ons modem onderweg was. Toen deze na twee weken nog niet binnen was hebben we maar even de klantenservice gebeld. Deze vertelde ons dat er helemaal geen internet geleverd kon worden op ons adres maar er was nooit de moeite genomen om ons hierover in te lichten. Het contract was ontbonden zonder onze toestemming en wij konden overnieuw beginnen met het afsluiten bij een andere maatschappij met het gevolg dat wij nog steeds zonder internet zitten.
Het meest frustrerende van dit alles was nog wel dat wij geen klacht konden indienen via de klantenservice maar dat wij dit via een officieel klachtenformulier moest op internet. Ofwel we moesten een klacht indienen over het hebben van geen internet op internet....
Uiteindelijk besloten om toch officieel een klacht in te dienen via de website. Na de beloofde vijf werkdagen kwam er vervolgens geen antwoord op onze klacht. Toen hebben wij dezelfde klacht op facebook gezet. Hoewel men daar de schijn ophoudt dat je daar goed geholpen wordt is er nog steeds geen antwoord gekomen op onze klacht (3 weken na het indienen van de klacht).

Op dit moment raden wij het iedereen af om een contract af te sluiten bij de Nederlandse energie maatschappij! Dit omdat de klant niet serieus genomen wordt en klachten worden genegeerd.
Citeer
 
 
-3 #72 hans 1  sterren 25-11-2016 14:18
na een periode van maar liefs 6 jaar werd ik verzocht te betalen voor een afrekening van17-08-2010 van onze bedriegers ned energie bedrijf via incasso bureau e.d.r.tot betaling over te gaan van maar liefs euro 413,39 deze betaling is al voldaan door incasso via de rechtelijkemacht dit is de reinste diefstal we zijn weggegaan door de slechte administratie van de nederlandse energie maatschappij hierbij roep ik mensen op om de handen in een te slaan om tegen deze malafide bedrijf een rechtzaak aan te spannen want dit valt onder list en bedrog
Citeer
 
 
+1 #71 ANN 2  sterren 07-10-2016 09:46
ANN - Nuon bepaald dat iedereen die een betalingsregeling aangaat, verplicht is om 5 euro per termijn te betalen voor de administratiekosten. Als we vanuit Actueel Nieuws Nederland contact opnemen met de Autoriteit Consument & Markt, komen we er al snel achter dat het bedrag te hoog is en dus niet is toegestaan. Op de website van Nuon wordt in een aparte venster het volgende vermeld en ik citeer “Bij Nuon praten we graag met u. Maar we luisteren nog liever. Want als we begrijpen wat u écht wilt, zorgen we voor oplossingen waar u iets aan heeft.” In het praktijk blijkt het wel weer dat het niet zo is zoals zij het beschrijven. Ze maken beloftes die ze niet na komen, Ze beloven leuke dingen zoals een tablet die uiteindelijk niet komt. Agressieve medewerkers die aan de deur komen en hun verhaal doen dat later niet blijkt te kloppen. Regels zijn regels en als je erop in gaat wordt de verbinding verbroken. Zo gaat de Nuon met zijn klanten om. http://www.actueelnieuwsnederland.nl/artikel/100022151/vijf-euro-administratie-betalingsregeling-nuon-niet-toegestaan-door-autoriteit-consument-markt.html
Citeer
 
 
+1 #70 bianca 1  sterren 31-07-2016 17:20
slechte ervaring, moest na afrekening 300 euro meer betalen en zonder schriftelijke waarschuwing ineens een incassoburo. met informatieosten, incasso en rente. zij blijven bij hun standpunt dus ga ik maar naar de consumentenbondt of een rechtzaak .

nooit meer wordt ik klant van dit bedrijf
Citeer
 
 
-1 #69 H.B. 1  sterren 14-12-2015 13:42
De NLE heeft ten onrechte € 800,00 ‘boete’ afgeboekt, door administratieve fout bij NLE, maar de consument moet er maar zelf achter zien te komen en na heel veel tijd erin gestoken te hebben heeft men het uiteindelijk – met veel pijn en moeite – toegegeven.

Tevens is eer ten onrechte een maandbedrag van € 481,00 afgeboekt, door administratieve fout bij NLE.

Bovendien eist NLE nu een extra termijnbetaling vooraf van € 481,00, hetgeen de NLE honderden miljoenen Euro’s cash/ liquide middelen oplevert. Ik noem het oplichting door de NLE!

De administratie bij de NLE is een complete chaos en zeer waarschijnlijk doelbewust. Het kost de klanten heel veel energie om duidelijkheid in de chaotische administratie van de NLE te verkrijgen. Zoals gezegd, maakt de NLE er bewust een puinhoop van.

Nadat ik – om mijn gelijk te halen – meer dan een dag energie erin ingestoken heb, besloot men mij een vergoeding van maximaal € 10,00 te verschaffen vanwege mijn dag werk die erin is gaan zitten. Een absolute schande.

Mijn advies; ga nooit in zee met NLE.

Advies aan de NLE; Reageer niet op deze review, want daarmee probeert u alleen maar aan te geven dat de NLE voor alles openstaat, maar………….. dat is een absolute leugen! De NLE speelt hele smerige financiële manipulatiespelletjes!!
Citeer
 
 
0 #68 peggy 2  sterren 27-10-2015 15:03
had eind augustus met deze maatschappij een betaalregeling getroffen die eind september in zou gaan. nu hebben ze dat teruggedraaid en ineens toch 2 termijnen van de rekening gehaald en nog een extra bedrag(blijkbaar toch een regeling). voor gebeld en zeer onvriendelijk behandeld. zit mijn tijd uit en dan is het gewoon adieu met nle en zal ze zeker aan niemand aanbevelen.
Citeer
 
 
-1 #67 Irma 1  sterren 22-10-2015 12:43
.... ik roep alle cliënten op om gezamenlijk een juridische procedure te starten . Door het blokkeren van de 2de betaling welke onrechtmatig is, gaan ze straks de deurwaarder ook nog inschakelen. het is een overval van de NLE. schandalig!!!

Gaat deze juridische procedure WEL door?
Ik graag mee doen. Ben ook zwaar gedupeerde door deze contactwijzing van NLE.
Citeer
 
 
+2 #66 emmanuel 1  sterren 16-10-2015 12:38
De NLE gaat dubbele tarieven in rekening brengen terwijl dat niet was afgesproken. zij wijzigen eenzijdig de overeenkomst met de cliënt. ik roep alle cliënten op om gezamenlijk een juridische procedure te starten . Door het blokkeren van de 2de betaling welke onrechtmatig is, gaan ze straks de deurwaarder ook nog inschakelen. het is een overval van de NLE. schandalig!!!
Citeer
 
 
+1 #65 Henry 2  sterren 09-10-2015 16:00
Aktie slimme meter is een ordinaire oplichtingsverhaal. Je meldt je aan voor een slimme meter, vervolgens wordt je driemaal met smoesjes het bos ingestuurd en proberen ze je een contract aan te smeren. Uiteindelijk als je vraagt waarom je geen slimme meter krijgt, is het antwoord je bent niet uitgekozen!!!! Wel de potentiële klant met onduidelijke verhalen proberen te verleiden!
Citeer
 
 
+1 #64 annelies rulkens 1  sterren 09-10-2015 14:10
Ik heb zelden zo´n onbetrouwbaar bedrijf meegemaakt. Er klopt werkelijk niets van hun afspraken, acties en mededelingen. Mijn enige ervaring met NLE is, dat je met mooie woorden wordt binnengehaald en daarna is het alleen nog maar plukken.
NLE..... definitief weg ermee
Citeer
 

Totaalbeoordeling leverancier:

  • 1.87 / 5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op basis van 79 ervaringen

Plaats ervaring

Algemene ervaring:
  • Standaard 2.5/5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Beveiligingscode
Vernieuwen