Oxxio ervaringen
Ervaringen met Oxxio:
Aantal positieve ervaringen:
1
Aantal negatieve ervaringen:
0

Oxxio bestaat sinds het jaar 2005, het jaar dat de energiemarkt geliberaliseerd werd. In maart 2011 is Oxxio onderdeel van Eneco geworden. 

Oxxio noemt zichzelf een energieleverancier die voor duurzame energie staat. Oxxio levert aan huishoudens 100% groene stroom. Vanaf 2010 is Oxxio begonnen met het produceren van eigen stroom, hiervoor was Oxxio afhankelijk van andere energieproducenten.

Oxxio regelt voor u het opzeggen van uw oude energie abonnement bij uw oude energieleverancier. Oxxio betaalt hierbij eventuele boetes voor het vroegtijdig beëindigen van het contract.

Energieprijzen bij Oxxio Informatie Prijs per maand
InControl 3 jaar vast 12 energiebesparende producten.
Grip op je rekening met de Oxxio app.
Bespaar al snel € 365,- per jaar.
€ 160,82
InControl + iPad Air iPad Air of Lenovo notebook.
12 energiebesparende producten.
Grip op je rekening met de Oxxio app.
Bespaar al snel € 365,- per jaar.
€ 172,82
Free Variabel contract voor onbepaalde tijd.
Uw energietarief volgt de markt.
Grip op je rekening met de Oxxio App.
€ 157,49

Bij InControl + iPad Air ontvangt u een gratis iPad Air t.w.v. € 479,- !

Schrijf ervaring
 

Ervaringen 

 
+1 #67 A koppelaar 1  sterren 07-02-2017 16:58
Had hoge verwachtingen van hun app om energie verbruik te volgen. Maar wat een teleurstelling. Detail overzicht per dag, per uur, is niet mogelijk. Willen ze leren hoe een goede app gemaakt moet worden kijk dan eens op de app van NLE
Daar kan je tenminste iets mee !
Citeer
 
 
-1 #66 schrader 2  sterren 20-11-2016 11:31
Bewust overgestapt naar Oxxio ivm zeeraantrekkelijke termijnbedrag
Expliciet met klantenservice gebeld om uit te laten leggen hoe Oxxio zo veel goedkoper kon zijn
Vanaf Juni wekelijks mijn verbruik gecheckt via de Oxxio app
Ik zal altijd goed, en zou waarschijnlijk nog geld terug krijgen
En gisteren opeens een OEPST mededeling bij het inloggen op de app
Er was iets mis met de app, nieuw advies om termijn bedrag van 140 naar 172 euro te verhogen

Dit is net correct !!!!
Citeer
 
 
+1 #65 Fabienne 1  sterren 05-10-2016 12:43
Niet alleen zijn ze uiterst klantONvriendelijk bij Oxxio, ze weten geeneens waar ze het over hebben! De Oxxio-ap (bespaardoel) wijkt extreem veel af (zo'n 30-50%) waardoor ze altijd minder aan je hoeven terug te betalen. Als je vraagt waaruit de ingehouden kosten zijn opgebouwd krijg je geen eenduidig antwoord of wordt er gezegd dat dit door de variabele tarieven komt (terwijl ik een contract had met VASTE tarieven!), daarnaast stellen ze dat je blij mag zijn dat je iets terugkrijgt, terwijl zij blij mogen zijn dat ze er al die maanden rente over hebben ontvangen. De maandtermijnen zijn door mij betaald en als ik teveel heb betaald heb ik RECHT op het teveel betaalde. Oxxio meent anders, ze verzinnen wel iets of staan je uiterst asociaal te woord. Oplichtersbende
Citeer
 
 
0 #64 Fabienne 1  sterren 05-10-2016 12:42
Niet alleen zijn ze uiterst klantONvriendelijk bij Oxxio, ze weten geeneens waar ze het over hebben! De Oxxio-ap (bespaardoel) wijkt extreem veel af (zo'n 30-50%) waardoor ze altijd minder aan je hoeven terug te betalen. Als je vraagt waaruit de ingehouden kosten zijn opgebouwd krijg je geen eenduidig antwoord of wordt er gezegd dat dit door de variabele tarieven komt (terwijl ik een contract had met VASTE tarieven!), daarnaast stellen ze dat je blij mag zijn dat je iets terugkrijgt, terwijl zij blij mogen zijn dat ze er al die maanden rente over hebben ontvangen. De maandtermijnen zijn door mij betaald en als ik teveel heb betaald heb ik RECHT op het teveel betaalde. Oxxio meent anders, ze verzinnen wel iets of staan je uiterst asociaal te woord. Oplichtersbende!!!
Citeer
 
 
+1 #63 Ramona Smit 1  sterren 26-09-2016 11:38
Opgelicht door de OXXIO.

Ik ben opzoek naar nog meer gedupeerden.

Of we ff 1000,- willen betalen!

Toen we hier in 2009 kwamen wonen is ons verteld dat we een slimme meter hadden. En dat we onze meterstanden niet door hoefden te geven. (Helaas geen bewijs van)

Elke x als ik et verzoek kreeg om me watermeter en gas standen door te geven, hebben we dat elke x braaf gedaan. OXXIO beweerd dat ze ons al die jaren hebben geschat. Wij hebben NOOIT een verzoek gekregen om de meterstanden door te geven. Anders hadden wij dat uiteraard gedaan. Is een kleine moeite. OXXIO beweerd dat ze ons al 6 jaar lang brieven en mails hebben gestuurd, met een verzoek tot doorgeven meterstanden. Nooit iets ontvangen.

Nu bijna 7 jaar later komen ze met et volgende bericht. Omdat we nooit een meterstand hebben doorgegeven hebben ze ons al die jaren geschat. En of we even 1000,- willen overmaken. Daar komt nog eens bovenop, dat onze maand termijn is verhoogt van 150,- naar 180,- pm. Best knap als je in een inni mini huisje woont.

Aangezien ik niet ff 1000,- uit me mouw kan schudden verwacht ik dat we 1 dezer dagen worden afgesloten.

Ik baal zo van dat k#t bedrijf!
Dat je mensen moet oplichten om zo je geld te verdienen gaat wel heel ver
Citeer
 
 
+1 #62 Erwin 1  sterren 14-05-2016 14:12
Ik voel me bedrogen door Oxxio. Sinds een jaar houd ik in de app van Oxxio de meterstanden bij en doe elke maand een voorschotcheck. De boodschap die ik maandelijks in de app krijg is veelbelovend. Telkens lees ik dat ik bij de jaarafrekening geld terug krijg. Dit motiveert mij om bewust te blijven omgaan met energie. En hierdoor heb ik ook tussentijds mijn maandbedrag naar beneden toe bijgesteld.

Vandaag de jaarafrekening gehad: EUR 450,- bijbetalen en ook maar even het maandbedrag verdubbeld!!! Snap er echt helemaal niets van! Dit is pure misleiding. Dit ga ik dus niet betalen!
Citeer
 
 
+1 #61 Jur 1  sterren 10-05-2016 05:33
Veel problemen met oxxio, service is ver te zoeken. Helaas zit ik lang vast aan het contract. Wacht nu al maanden op geld wat ze me teveel in rekening hebben gebracht. Slecht geholpen aan de telefoon, word doodleuk gezecht dat het mijn schuld is. Na 8x bellen met de betaalde lijn heb ik de 180 euro teveel nog steeds niet terug gestort gekregen. Contact blijft nu al maanden uit.

Dieven. Slecht bedrijf..
Lieve lezers, NIET DOEN
Citeer
 
 
0 #60 Esther 1  sterren 22-03-2016 07:58
Esther zei:
Mijn eerste jaarafrekening is een ramp!
OXXIO weigert om deze juist te corrigeren.
Op 22 februari kreeg ik via de mail een bericht van OXXIO dat ik mijn meterstanden door moest geven.
Dat heb ik dus direct netjes gedaan.
Mijn betaling van de maand februari is NIET meegenomen hierin.
OXXIO weigert en verzint smoesjes om € 160,- achter te houden.
Hun reactie:

Beste mevrouw,

Graag reageer ik op jouw klacht van 15 maart 2016.

Het klopt inderdaad dat we de betaling van het termijnbedrag voor de maand februari niet hebben meegenomen op de jaarnota. Ik leg je graag uit hoe dit komt. Je hebt de meterstanden op 22 februari aan ons doorgegeven, dit was helaas iets te vroeg. We hebben je namelijk pas op 26 februari een verzoek gestuurd om de standen aan ons door te geven. Het vroege indienen heeft ervoor gezorgd dat het termijnbedrag van februari niet is meegerekend op de jaarnota, dit gebeurt nu op afrekening van volgend jaar. Ik adviseer je om de standen volgende keer pas aan ons door te geven, zodra je een verzoek van ons hebt ontvangen.

Hopelijk is alles zo duidelijk.

Vriendelijke groet,

Marije
Oxxio Webcare


Van: Oxxio Klantenservice
Verzonden: maandag 22 februari 2016 09:41
Aan:
Onderwerp: Geef jouw meterstanden online door voor de jaarnota




Geef jouw meterstanden door voor de jaarnota

Oxxio

Geef jouw meterstanden door voor de jaarnota



Beste .....,
Om jouw jaarnota juist te kunnen verwerken heeft Oxxio je meterstanden nodig. Daarom vragen we jou je meterstanden vóór 03-03-2016 online aan ons door te geven voor dit adres: Noordzeelaan 78, 5628KS EINDHOVEN.

Jouw referentienummer: 130167676


Meterstanden doorgeven
Citeer
 
 
+1 #59 Esther 1  sterren 22-03-2016 07:55
Mijn eerste jaarafrekening is een ramp!
OXXIO weigert om deze juist te corrigeren.
Op 22 februari kreeg ik via de mail een bericht van OXXIO dat ik mijn meterstanden door moest geven.
Dat heb ik dus direct netjes gedaan.
Mijn betaling van de maand februari is NIET meegenomen hierin.
OXXIO weigert en verzint smoesjes om € 160,- achter te houden.
Hun reactie:

Beste mevrouw,

Graag reageer ik op jouw klacht van 15 maart 2016.

Het klopt inderdaad dat we de betaling van het termijnbedrag voor de maand februari niet hebben meegenomen op de jaarnota. Ik leg je graag uit hoe dit komt. Je hebt de meterstanden op 22 februari aan ons doorgegeven, dit was helaas iets te vroeg. We hebben je namelijk pas op 26 februari een verzoek gestuurd om de standen aan ons door te geven. Het vroege indienen heeft ervoor gezorgd dat het termijnbedrag van februari niet is meegerekend op de jaarnota, dit gebeurt nu op afrekening van volgend jaar. Ik adviseer je om de standen volgende keer pas aan ons door te geven, zodra je een verzoek van ons hebt ontvangen.

Hopelijk is alles zo duidelijk.

Vriendelijke groet,

Marije
Oxxio Webcare
Citeer
 
 
0 #58 Marjan 1  sterren 25-02-2016 21:47
Wij hebben in december besloten om over te stappen naar oxxio. We zouden hierbij een laptop krijgen met specificaties die voor ons van toepassing kwamen. Na het invoeren van de code krijgen we ineens een andere laptop te zien. Wij bellen met paradigit en oxxio. Nu blijkt oxxio al te weten dat de laptop die ze aanboden niet meer te verkrijgen is. Ja klopt oxxio moet dan een gelijkwaardig alternatief aanbieden en dit weigeren ze. Waar gaat dit naar leiden?
Citeer
 

Totaalbeoordeling leverancier:

  • 2.41 / 5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op basis van 79 ervaringen

Plaats ervaring

Algemene ervaring:
  • Standaard 2.5/5 Sterren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Beveiligingscode
Vernieuwen